Duševna muzika (Disksvijet #16)

Naziv knjige: Duševna muzika
Originalni naziv: Soul music
Broj stranica: 233

Duševna muzika je šesnaesta (16) knjiga u serijalu Disksvijet koja je objavljena 1994. godine pod nazivom Soul music. Ovo je druga knjiga u kojoj je u centaru pažnje Smrt i njegova priča. Prošla se zove Mort.

Smrt je ponovo nestao (sličan koncept priče kao u knjizi Mort), a neko mora preuzeti na sebe obavljanje njegovog posla. U ovom slučaju tako ozbiljan zadatak pada na leđa djevoke koja se zove Suzan. Možete samo zamisliti kako je teško normalno odrastati kad vam deda jaše bijelog konja i mlatara kosom unaokolo. Još je teže ako se od vas očekuje da nastavite porodičnu tradiciju, a svi vas miješaju sa vilom Zubom.
A još još JOŠ je teže ako uz to dođete u dodir sa novom, opčinjavajućom muzikom koja se pojavila u Disksvijetu. Ona je razuzdana. Ona mijenja ljude. Ona se zove Muzika s kamenjem. Ona ima dobar ritam i mami na ples, ali... Ona je živa. I odbija da prestane.

U takvoj situaciji na scenu stupa J. M. P. Dž. Dibler koji vidi odličnu priliku da pokrene novi biznis i zaradi veliku sumu novca. Naravno pojavljuju se tu i čarobnjaci koji najviše mrze pojavu novih vrsta magije.

Duševna muzika je knjiga u kojoj se pažljivo razmatraju koncepti i pokretačke snage pojave rock muzike. Pračet maestralno bilježi i destilira drastični učinak koji je rock muzika imala na društvo, te nam u skladu sa tim na komičan način predstavlja kako se to odražava na stanovništo Disksvijeta. Rezultati ove knjige su podjednako urnebesni i zapanjujući, te je fascinantno gledati kako Pračet drži iskrivljeno ogledalo do novije istorije čovječanstva, kao što je to bio slučaj i sa pronalaskom kinematografije u knjizi Pokretne slike.

Preporuke! Zabava i smijeh su zagarantovani.

,, Ovo je priča o pamćenju. A možete zapamtiti makar...

...da jednom prilikom, iz nekih svojih razloga, Smrt odluči da spase život jednom ženskom djetetu i odvede ga u svoj dom međ dimenzijama. Pustio ju je da odraste i napuni šesnaest ljeta, jer je vjerovao kako je sa starijom djecom mnogo lakše nego s mlađom, što samo pokazuje da možete koliko vam drago biti besmrtna antropomorfna personifikacija, a ipak praviti, kako to već biva, smrtno ozbiljne greške...

...da je kasnije uzeo šegrta po imenu Mortimer, ili kraće Mort. Između Morta i Izabele odmah je zavladala netrpeljivost, a svi znamo čemu to vodi u docnijim godinama. Mort je, kao zamena za Smrknutog Kosača, ispao spektakularan mućak i uspio je da osim uzdrmavanja stvarnosti uleti u ozbiljan sukob sa gazdom, koji se neslavno završio...

...i da mu je iz nekih svojih razloga Smrt poštedio život i poslao njega i Izabelu natrag na svijet. Niko ne zna kako je Smrt razvio tako živo interesovanje za ljudski soj, s kojim je toliko dugo radio. Vjerovatno je to bila čista radoznalost. Čak će se i najvještiji pacolovac prije ili kasnije zainteresovati za pacove. Možete ih posmatrati kako se rađaju i umiru ili bilježiti svaki detalj njihovog bitisanja, a da nikada ne saznate kako izgleda trčkarati podrumima.

Ali ako je tačno da čin posmatranja mijenja posmatrani objekat, onda je još tačnije da mijenja i posmatrača.
Mort i Izabela su se vijenčali.
I dobili dijete... ''