Naziv knjige: Pepeo Vavilona
Originalni naziv: Babylon's ashes
Serijal: Prostranstva
Autor: Džejms S. A. Kori
Broj stranica: 577
Prethodne knjige u serijalu: Buđenje nemani, Kalibanov rat, Abadonova kapija, Sibola u plamenu i Nemezine igre.

Prostranstva je serijal naučne fantastike kojeg je napisao autor Džejms S. A. Kori. Zapravo se radi o dva autora koji nastupaju pod zajedničkim pseudonimom Džejms S. A. Kori, a to su Danijel Abraham i Taj Frenk. Ovaj serijal se sastoji od 9 knjiga (romana) od kojih je 7 završeno. Po knjigama iz ovog serijala se od 2015 godine snima i TV serija pod nazivom The Expanse.

Šesta knjiga u serijalu Prostranstva je Pepeo Vavilona i ona je objavljena 2016 godine. Priča počinje 3 mjeseca nakon završetka knjige Nemezine igre. Autori u ovoj knjizi kombinuju stvarne ljudske slabosti sa velikim idejama naučne fantastike i uzbudljivom akcijom trilera, te su na taj način kreirali odličnu spejs operu. Međutim, ako niste čitali prošle knjige iz ovog serijala, ova knjiga vam neće bit baš najbolji početak.
Prošla su tri mjeseca od kako je nasilna grupa stanovnika iz pojasa predvođena Markom Inarosom obogaljila Zemlju i pri tome kreirali Slobodnu mornaricu kao viziju sistema koja podrazumijeva gradove u praznini, tj. Pojas koji cvjeta u novu vrstu čovječanstva oslobođenog od tlačenja Zemlje i Marsa. Slobodna mornarica je započela kampanju gusarenja i nasilja među spoljnim planetama, a kolonizovani brodovi koji su na putu prema hiljadu novih svjetova sa druge strane tuđinskog prstena su lak plijen, jer nije preostala nijedna flota dovoljno snažna da ih štiti.

Zemlja i Mars svemu tome pokušavaju da stanu u kraj. U svemu tome kao i obično nalazi se Džejms Holden i njegova posada, jer oni poznaju snage i slabosti ove nove sile bolje nego iko drugi. Sa premalo brodova i premalo oružja, zaraćeni ostaci starih političkih snaga pozivaju Rosinantea na očajničku misiju kako bi stigao do stanice Medina u srcu mreže kapija.

Kako vrijeme prolazi uviđa se da Slobodna mornarica i nije toliko stabilna što će dovesti do raznih pobuna i izdaja. Počinje borba za vlast. Kako haos raste, misterija tuđina je sve dublja.

,,Konpleksna knjiga koja vam ubrzava puls dok halapljivo okrećete stranice... Kori savršeno balansira razvoj likova i akciju... za ljubitelje serijala ovaj nastavak biće najbolji do sada.'' Publishers Weekly

U knjizi se pojavljuje puno POV likova, kao što su: Holden, Avasarala, Naomi, Praks, Bobi, Marko, Pa itd. Neki od tih likova su se mogli i izastaviti s obzirom da nisu previše uticali na samu priču koja je veoma kompleksna (npr. Praks, Jakulski, Salis...). Bobi i Klarisa su se priključili posadi Rosinantea. Manji fokus, za razliku od prošlih knjiga, je stavljen na Holdena i njegovu posadu, kako bi se omogućilo drugim likovima da dođu do izražaja.

Marko Inaros nastavlja da provodi svoju tiraniju koju je započeo u prošloj knjizi, kao neko ko smatra da je oslobodio Pojas od uticaja unutrašnjih planeta, ali isto tako i kao potencijalni uništitelj Pojasa. Njegov odnos prema Filipu je užasan i ponižavajući u nekin situacijama, s obzirom da je on veliki manipulator. Filip to postepeno primjećuje sve do trenutka kada će se suprotstaviti Marku. Kad smo kod suprotstavljanja Marku, treba pomenuti i Mičio Pa koja se prva suprtstavila Marku i njegovoj tiraniji. Ona se već pojavljivala u trećoj knjizi ovog serijala.

Snaga sama za sebe obično je siledžijstvo, kapitulacija sama za sebe poziv je da te jebu; preživljavaju samo pomješane strategije. Sve je lično, ali i oni to znaju. Mogu da nanjuše povlađivanje kao prdež. Ako se prema njima ophodiš kao prema sanduku sa blagom pri čemu, ako ih samo okreneš kako treba, politika koju želiš ima da ispadne napolje, već si najebao. Pogrešno će te procjenjivati, pa budi spreman na to.

Avasarala