Naziv knjige: Dina
Originalni naziv: Dune
Serijal: Dina
Autor: Frank Herbert
Broj stranica: 609
„Jedinstven među svim SF romanima... Ne znam šta bi se moglo uporediti s njim – osim Gospodara prstenova.'' – Artur Č. Klark

Dina je prva knjiga u serijalu naučne fantastike Dina koju je napiso autor Frank Herbert i objavio 1965. godine pod nazivom Dune. Radnja ove knjige je smještena u daleku budućnost i bavi se kompleksnim temama kao što su ljudski opstank i evolucija, ekologija, te ukrštanjem religije, politike i moći.

Ovaj serijal koji broji 6 knjiga predstavlja pravi trijumf imaginacije i nezaobilazno štivo svakog ljubitelja naučne fantastike. Još jedan razlog tome je to što je serijal nastao prije Matriksa i Ratova zvijezda. Ovo je remek-djelo naučne fantastike, koje je uzdiglo žanr na nov nivo i postalo nepresušna inspiracija za generacije stvaralaca različitih umjetnosti.

Frank Herbert nam kroz ovu knjigu predstavlja sukob između različitih grupa, kao što su organizacije, različite porodice i velike kuće, slobodnjaci, čak je i car u sve to umiješan. Glavni uzrok tog sukoba je najvrjednija i najrjeđa supstanca u vaseljeni poznata pod nazivom Melanž, ili začin. Može se čak reći da je to droga čije se posljedice kreću u rasponu od produžetka životnog vijeka do trenutačnog putovanja međuzvjezdanim prostranstvom. Taj začin se može naći samo na jednoj planeti: na negostoljubivom pustinjskom svijetu Arakisu, poznatijem kao Dina gdje se i odvija radnja ove knjige.
Priča počinje tako što vojvoda Leto Atreida, vođa jedne od plemićkih porodica intergalaktičkog carstva, dolazi na Arakis kako bi preuzeo vlast od barona Vladimira Harkonena, njegovog dugogodišnjeg neprijatelja. Leto Atreid je svjestan smtonosne zamke koja ga čeka, ali nema puno izbora. Kad pređe na Dinu, porodica Atreida moraće da se uhvati ukoštac s političkim, vojnim, vjerskim, ekološkim, tehnološkim i emocionalnim implikacijama života na planeti na kojoj kap vode vrijedi čitavo bogatstvo, dok se sile carstva glože oko kontrole nad Arakisom. Ko kontroliše Arakis, kontroliše začin. A ko kontroliše začin, kontroliše cijelu vaseljenu.

Knjiga Dina je samo uvod u jednu veliku i kompleksnu priču i s tim u vezi autor je koristi kako bi nas upoznao sa likovima i kako bi nam predstavio planet Arakis, odnosno koristi priliku da izgradi svijet u kojem će se odvijati priča. Frank Herbert na odličan način predstavlja kako izgleda život u pustinji i sve opasnosti, misterije i tajne koje se u njoj kriju. Kada se tome pridodaju različite strane koje su zainteresovane za taj planet možete očekivati veliki broj preokreta, izdaja i nepredvidljivih situacija. Autor također nema problem sa ubijanjem svojih likova, pa i na tom planu možete očekivati razna iznenađenja. Knjiga se sastoji od tri velika poglavlja između kojih možete očekivati određene vremenske skokove. Priča se prati iz perspektive nekoliko likova i autor u toku svake scene često mijenja POV lika što vam omagućava da vidite različita razmišljanja o konkretnoj situaciji.

Preporuke za sve ljubitelje naučne fantastike!

,, Tjedan dana prije nego su krenuli na Arrakis, tijekom završnih priprema zbog kojih su svi već gotovo poludjeli, neka smežurana starica je posjetila majku dječaka Paula.

Bilo je to jedne tople noći u dvorcu Caladan, drevnom kamenom zdanju koje je služilo kao dom obitelji Atreida čitavih dvadeset šest naraštaja; uvijek prije promjene vremena, ovo mjesto bi se ispunjavalo svojevrsnom slatkastom svježinom.

Staricu su uveli kroz bočna vrata i proveli lučno nadsvođenim hodnikom do Paulove sobe, gdje su joj dopustili da na trenutak pogleda dječaka koji je ležao u postelji.

U prigušenom sjaju suspenzorske svjetiljke koja je lebdjela sasvim blizu poda, probuđeni dječak ugledao je krupnu žensku pojavu na vratima svoje sobe; neznanka je stajala korak ispred njegove majke. Starica je bila nestvarna sjena – s kosom sličnom prepletenoj i zamršenoj paučini, plaštem koji je obavijao tamno obličje i očima poput dva blistava dragulja.

“Nije li pomalo sitan za svoje godine, Jessica?” upita starica. Govorila je teško i zadihano, ispuštajući zvuk poput neugođenog baliseta.

Paulova majka odgovori svojim blagim kontraaltom: “Atreidi su poznati po tome što kasno započinju rasti, Vaša Visosti.”... ''

,,Vladar mora biti sposoban uvjeravati, a ne prisiljavati.''