Originalni naziv: Children of Dune
Serijal: Dina
Autor: Frank Herbert
Broj stranica: 489
Prethodne knjige u serijalu Dina su: Dina i Mesija Dine. Recenzije potražite na ovom blogu pod recenzija/fantastika/naucnafantastika.

Djeca Dine je treća knjiga u serijalu Dina koju je Frank Herbert objavio 1976. godine pod nazivom Children of Dune.

Devet godina posle prošle knjige ponovo smo na planetu Arakis i pratimmo dvije generacije porodice Atreid, te se može reći na sam naziv knjige simbolizira upravo njih. Radi se za pravo o troje Atreida koji su rođeni na samom planetu, a to su Alija (Paulova sestra), i Paulova djeca: sin Leto i kćerka Ghanimi (blizanci). Zajednička stvar za ova tri lika je da su oni rođeni kao kompletne ličnosti. Primjetna je promjena na Arakisu, kako u pogledu samog planeta, tako i u pogledu razmišljanja ko bi trebao vladati na njemu. U svemu tome ključnu ulogu igra i začin Melange koji polako nestaje zbog promjena koje su se desile na planetu. U ovoj knjizi se vraća i Jesica koja se nije pojavljivala u prošloj knjizi.
Kratak sinopsis: Pustinjski planet postao je zelen i plodan. Životvornoga začina sada ima u izobilju. Devetogodišnji blizanci kraljevske loze, nasljednici očevih nadnaravnih moći, pripremaju se za ulogu Mesija. No, ima onih koji smatraju da imperiju ne trebaju Mesije…

Veoma je važno imati na umu da nam autor u ovoj knjizi predstavlja ogromnan svemir u kojem je kolektivno iskustvo u najboljem slučaju raspršeno. Ljudi nemaju jedinstvenu verziju događaja bez obzira čime se bave ili koliko su dobri njihovi informacioni sistemi. Ali štoviše, mislim da Frank Herbert kroz ovu priču namjerno skreće pažnju na to kako je kratko kulturno pamćenje. Na otvaranju ove knjige, imamo lika koji žali zbog promjene u svom narodu. Dvadeset godina (koje su prošle u ove tri knjige) je dovoljno da se odgaji nova generacija, ona koja nikada nije upoznala svijet bez Muad’Diba, nikada nije poznavala Arakis koji je bio potpuno lišen vode. To je dovoljno dugo da se sve promijenilo.

,,Dijete koje odbija putovati u očevom oklopu simbol je najljepše čovjekove sposobnosti. 'Ne moram biti ono što je moj otac bio. Ne moram se pokoravati pravilima svoga oca pa čak ni vjerovati u sve ono u što je on vjerovao. Snaga mene kao čovjeka je u tome što mogu samostalno izabrati ono u što ću vjerovati i ono u što neću, ono što će biti i ono što neće biti.' '' Jedan od mnogo citata koji se mogu pronaći u knjizi

Dvorska politika, manipulacija, vjerski fanatizam, način na koji vlade drže društva smirenima i pod kontrolom, rasprava o našem strahu od dugoročnog planiranja nasuprot naše opsesije njime i ideja da poznata budućnost postane ona koja je smrtno zarobljena unutra. Sve navedeno su teme koje preovladavaju u ovoj knjizi. Paulova previđanja su mu omogućila da kontrolira Carstvo, jer je znao što će se sljedeće dogoditi. Ali budući da je znao što će se dogoditi, zarobio se na tom putu. S druge strane, njegov sin Leto vjeruje da može spasiti čovječanstvo od opasne manipulacije Bene Gesserit i drugih vladajućih porodica, te naše vlastite gluposti i pohlepe. Tako dugo Carstvo je propovijedalo mir i stabilnost. Ako je to ono što čovječanstvo želi, to će im Leto dati. Pronašao je način i pronašao ravnotežu.

Pored svega navedenog, u knjizi imate odličnu karakterizaciju likova, veoma dobru izgradnju svijeta. Herbert kroz ovu knjigu produbljuje mitologiju Dine. Puno stvari dešava u ovoj knjizi, te za bolje razumijevanje svega poželjno je pročitati i prethodne dvije knjige. Preporuke!!

,, Tačka svjetlosti pojavila se na debelom crvenom zastoru koji je prekrivao golu stijenu špiljskog poda. Svjetlost je sjala bez vidljivog izvora, postojeći jedino na crvenoj površini tkanine tkane od nježnih vlakana. Radoznali se krug, promjera kojih dva centimetra, kretao amo-tamo – na trenutak izdužen pa onda ovalan. Naišavši na debelu, zelenu stranu kreveta, odskoči nagore i prijeđe preko postelje.

Ispod zelenog pokrivača ležalo je dijete riđe kose, još uvijek bucmastog lica i punih usana malog djetešca – pojava kojoj je nedostajalo isposništvo slobodnjačke tradicije, ali i bez vodene napuhnutosti nekog došljaka s drugih svjetova. Kad joj je svjetlost prešla preko zatvorenih očiju, mala pojava se pomakne. Svjetlost se ugasi.

Sada se čuo jedino zvuk ravnomjernog disanja, te u pozadini jedva čujno umirujuće kapanje vode, iz sabirnice vjetra iznad špilje, u za to pripremljenu posudu.

Svjetlost se ponovno pojavi u prostoriji – nešto šira i nekoliko lumena sjajnija. Ovog puta nazirao se izvor i smjer kretanja: jedna silueta s kapuljačom na glavi ispunjavala je ulaz prostorije i svjetlost je izvirala odatle. Svjetlost se još jednom razlije prostorijom ispitujući, tražeći. Imala je u sebi određenu naznaku prijetnje nemirnog nezadovoljstva. Izbjegnula je usnulo dijete, na trenutak zastala na mrežastom otvoru za provjetravanje u gornjem kutu i ispitala ispupčenje na zelenim i crvenim zidnim zastorima koji su ublažavali dojam hladnoće i grubost stijene... ''

,,Čovjek promatra one koji opstanu i uči od njih.''

,,Radost življenja, sva njegova ljepota je u tome da te život može iznenaditi.''

,,Baš kao što pojedinac sazrijeva, razmnožava se i umire, to čine i društva, civilizacije i vlade.''

,,Dobra vlada nikad ne ovisi o zakonima, već o osobnoj kvaliteti onih koji vladaju. Mašinerija vlasti uvijek je podčinjena volji onih koji upravljaju tom mašinerijom. Zato je najvažniji element vladanja način odabira vođa.''

,,Stručnjak gleda unatrag; on gleda u uska pravila svoje struke. Čovjek općenitog znanja gleda prema van; on je u potrazi za zakonima življenja, s punom spoznajom o promjenjivosti takvih zakona, o njihovom razvoju.''

,,Promjenu morate prihvaćati sa što je moguće manje predrasuda, pitajući se: ʻA što sad ta stvar predstavlja?'
'
,,Jedino pravilo koje upravlja stvaralaštvom jest sam čin stvaranja.''