Tijamatin gnijev (Prostranstva #8)

Naziv knjige: Tijamatin gnijev
Originalni naziv: Tiamat's wrath
Serijal: Prostranstva
Autor: Džejms S. A. Kori
Broj stranica: 484
Prethodne knjige u serijalu Prostranstva su: Buđenje nemani, Kalibanov rat, Abadonova kapija, Sibola u plamenu, Nemezine igre, Pepeo Vavilona i Uspon Persepolisa. Recenzije svih prethodnih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/naučna fantastika

Prostranstva je serijal naučne fantastike kojeg je napisao autor Džejms S. A. Kori. Zapravo se radi o dva autora koji nastupaju pod zajedničkim pseudonimom Džejms S. A. Kori, a to su Danijel Abraham i Taj Frenk. Ovaj serijal se sastoji od 9 knjiga (romana) od kojih je 7 završeno. Po knjigama iz ovog serijala se od 2015 godine snima i TV serija pod nazivom The Expanse.

Tijamatin gnijev je osma knjiga u serijalu Prostranstva koja je objavljena 2019. godine pod nazivom Tiamat's wrath. Radnja se odvija nedugo nakon prošle knjige. Kori spretno plete višestruka gledišta kako bi stvorio gustu i živopisnu tapiseriju političkih intriga, ličnih odnosa i sofisticirane tehnologije. Roman je prepun akcije, ali također donosi i introspektivni pogled na likove dok oni stare i razmišljaju o svojoj svrsi i vrijednosti sopstvenog života. Kao POV likovi sada se pojavljuju: Elvi, Naomi, Alex, Bobi, Tereza i Holden.

Posada Rosinantea u ovoj knjizi je rastavljena. Naomi bježi i krije se od Lakonskog carstva i na neki način iz sjene radi sa pokretom otpora. Alex i Bobi su uzeli malo više učešća u samom pokretu otpora. Holden je zarobljen u srcu Lakonskog carstva, te mu položaj ne dozvoljava da bude u nama dobro poznatom elementu. Ejmos je otišao da ga pokuša izbaviti iz zarobljeništva, ali nakon izvjenog vremena mu se gubi svaki trag.

Shodno tome katak opis priče u ovoj knjizi je sljedeći: Hiljadu trista kapija otvorilo se prema sunčevim sistemima širom galaksije. Ljudsko carstvo među tuđinskim ruševinama klizi u propast. U mrtvim sistemima gdje kapije vode do stvari čudnijih od tuđinskih planeta Elvi Okoje započinje očajničku potragu za prirodom genocida koji se zbio prije nego što su postojala prva ljudska bića, i za oružjem kojim bi se vodio rat protiv sila na rubu zamislivog. Ali cijena tog znanja mogla bi da bude viša od cijene koju ona može da plati. U srcu carstva, Tereza Duarte se priprema da preuzme na sebe teret očeve božanske ambicije. Naučnik sociopata Paolo Kortazar i zatvorenik Džejms Holden u ulozi Mefista samo su dvije opasnosti u palati punoj intriga, ali Tereza ima jaku volju i tajne o kojima čak ni njen otac, car, ništa ne zna. A širom ljudskog carstva, raštrkana posada Rosinantea vodi hrabru pozadinsku borbu protiv Duarteovog autoritarnog režima. Sjećanja na stari poredak blijede, a perspektiva budućnosti pod vječitom vlašću Lakonije u kojoj čovječanstvo može samo da izgubi izgleda sve izvesnija. Jer protiv strave i užasa koji se kriju među svjetovima, hrabrost i ambicija neće biti dovoljne...

„Poigravajući se epskim posljedicama po čovječanstvo, i pokazujući da nijedan od stalnih likova nije bezbedan pred onim što će se dogoditi, dvojac po imenu Kori ujedno sklapa priču koja se čini i te kako relevantnom za ovo doba: upozorenje na opasnosti koje donose fašizam i totalitarizam.“ Polygon

Svim ljubiteljima ovog serijala ova knjiga će biti pravo uživanje. Lijepo je napisana, možete očekivati razna iznenađenja i budite spremni da izgubite neke likove sa kojima ste se družili kroz ovaj serijal. Situacija je toliko napeta da niko nije siguran. Nakon pročitane knjige mogu samo reći da jedva čekam sljedeću knjigu koja će ujedno biti i finale ovog serijala.

Preporuke za kompletan serijal!

,, Krisdžen Avasarala je umrla.

Preminula je u snu na Luni prije četiri mjeseca. Dug, zdrav život, kratkotrajna bolest, i ona je ostavila bitno drugačije čovječanstvo nego što ga je zatekla. Sve vijesti su objavile čitulje i prisjećanja prethodno snimljena i spremna da se puste u hiljadu i trista sistema koje je čovječanstvo naslijedilo. Kajroni i naslovi bili su hiperbolički: Posjlednja kraljica Zemlje, Smrt tiranke i Avasaralino posljednje zbogom.
Šta god da je u naslovima stajalo, oni su Holdena jednako teško pogađali. Bilo je nemoguće zamisliti univerzum koji se ne klanja pred voljom sitne starice. Čak i kada je do Lakonije stigla potvrda da su ti izveštaji tačni, Holden je i dalje duboko u kostima vjerovao da je ona tamo negdje, razdražena i vulgarna, da se trudi mimo svih ljudskih granica da savije istoriju samo još za djelić stepena dalje od zvjerstava. Prošlo je gotovo mjesec dana od trenutka kada je čuo tu vijest i prvog trenutka kada je dopustio sebi da prihvati to kao istinu. Krisdžen Avasarala je umrla.

Ali to nije značilo da je s njom bilo gotovo.

Planirana je državna sahrana na Zemlji prije nego što se Duarte umiješao. Vrijeme koje je Avasarala provela kao generalna sekretarka Ujedinjenih nacija bilo je kritičan period u istoriji, a njena služba ne samo njenom svijetu već i čitavom ljudskom projektu donijela joj je počasno mjesto koje se nikada nije moglo zaboraviti. Visoki konzul Lakonije smatrao je da je jedino prikladno i ispravno da ona konačno počiva u srcu novog carstva. Sahrana će se održati u Zgradi vlade. Za nju će biti podignut spomenik zbog kog nikada neće biti zaboravljena... ''

,,Vaseljena je uvijek čudnija nego što očekujete. Ponekad je puna čudesa. Ponekad je puna užasa.''

,,Oni u koje imaš povjerenje uvijek su najopasniji.''

,,Sve se uvijek svodi na međusobne odnose.''