Naziv knjige: Buđenje nemani
Originalni naziv: Leviathan wakes
Serijal: Prostranstva
Autor: Džejms S. A. Kori
Broj stranica: 524
,,Međuplanetarna avantura napisana baš kako treba. Spejs opera kakvu smo dugo čekali!'' Džordž R. R. Martin

Prostranstva je serijal naučne fantastike kojeg je napisao autor Džejms S. A. Kori. Zapravo se radi o dva autora koji nastupaju pod zajedničkim pseudonimom Džejms S. A. Kori, a to su Danijel Abraham i Taj Frenk. Ovaj serijal se sastoji od 9 knjiga (romana) od kojih je 7 završeno. Po knjigama iz ovog serijala se od 2015 godine snima i TV serija pod nazivom The Expanse.

Prvi  roman u serijalu Prastranstva je Buđenje nemani koji je objavljen 2011. godine. Ovo je odlično djelo naučne fantasike, sa elemantima horora u pojedinim dijelovima. Radnja se odvija u budućnosti. Čovječanstvo je kolonizovalo sunčev sistem. Zemlja i Mars su glavne sile. Tu je i Pojas asteroida gdje žive ljudi (koji su odrasli pod uticajem gravitacije, pa na taj način predstavljaju novu ,,rasu'') koje ni Zemlja ni Mars ne cijene previše i na njih gledaju kao na otpad. Međutim, zvijezde su i dalje izvan domašaja.

Radnja romana se odvija u Pojasu asteroida i ispričana je iz perspektive dva lika. Jedan od njih je Džim Holden, izvršni oficir na tegljaču leda koji leti od prstenova Saturna do rudasrkih stanica u pojasu. Na tom putu on i njegova posada su nabasali na olupinu svemirskog broda Skupoli i otkrivaju tajnu koju nisu ni najmanje željeli da saznaju. Zapravo, radi se o tajni zbog koje je neko spreman da ubija. Holden ne razmišljajući o posljedicama javno objavljuje šta se desilo i pri tome okrivljuje jednu od glavnih sila. To što je uradio je dovoljno da se da prouzrokuje rat, ako Holden ne uspije da utvrdi koje je ostavio Skupoli i zašto.

Na drugoj strani imamo Milera, detektiva u Pojasu na stanici Cerera, koji istražuje slučaj nestale djevojke. Radi se tek o jednoj djevojci među milijardama koliko ih živi u sistemu, ali roditelji te djevojke imaju dovoljno novca kako bi pokrenuli istragu. Istražujući taj slučaj Milera trag dovodi do broda Skupolija. Tako on odlučuje da stupi u kontakt sa Holdenom u nadi da će saznati nešto o toj djevojci za koju smatra da je ključ svega.

Miler i Holden primorani da manevrišu između vlde Zemlje, revolucionara sa Spoljnih planeta (ASP), tajnih korporacija i prijetnje koja nije u potpunosti ljudska, i pri tome svi izgledi su protiv njih.
Buđenje nemani predstavlja savršen početak seriala, knjiga je odlična. Autori su na veoma interesantan način pristupili izgradnji svijeta u kojem se odvija ova spejs opera. Tehnologija se solidno osmišljena i ima nekog smisla koliko je to moguće u naučnoj fantastici.  Tu su različite rase i fino osmišljeni likovi, a posebno Holden i Miler iz čije perspektive se prati priča. Njih dvojica su u centru pažnje, ali tu je i posada Holdenovog broda koji se zove Rosinante i kojeg čine Naomi (djevojka iz Pojasa), Ejmos (zemljanin kao i Holden) i Aleks (marsovac).

,,Svaka stranica ove knjige je kao nevjerovatan kadar iz odličnog SF filma.'' Book Smugglers

,,Kad bi samo bilo više ovakvih spejs opera na našim policama.'' SF World

Sljedeći roman u ovom serialu je Kalibanov rat.