Abadonova kapija (Prostranstva #3)

Naziv knjige: Abadonova kapija
Originalni naziv: Abaddon's gate
Serijal: Prostranstva
Autor: Džejms S. A. Kori
Broj stranica: 496

,,Velika pustolovina ravna najboljim djelima spejs opera, sa najnovijom tehnologijom i grupom nezaboravnih likova, dovodi treći dio ove dramatične svemirske epopeje (posle Kalibanovog rata i Buđenja nemani) do završetka ispunjenog akcijom, sa dovoljno prostora za nove pripovijesti. Ova izvrsna saradnja između pisaca fantastike Danijela Ejbahama i Taja Frenka trebalo bi da ponovo pobudi interesovanje za klasično pripovijedanje i filmski ritam. Svesrdno preporučujemo.'' Library Journal

Prethodne knjige u serijalu: Buđenje nemani i Kalibanov rat.

Prostranstva je serijal naučne fantastike kojeg je napisao autor Džejms S. A. Kori. Zapravo se radi o dva autora koji nastupaju pod zajedničkim pseudonimom Džejms S. A. Kori, a to su Danijel Abraham i Taj Frenk. Ovaj serijal se sastoji od 9 knjiga (romana) od kojih je 7 završeno. Po knjigama iz ovog serijala se od 2015 godine snima i TV serija pod nazivom The Expanse.

Abadonova kapija je treći roman u serialu Prostranstva koji je objavljen 2013 godine. Nedugo nakon događaja iz prošle knjige Kalibanov rat, priča se nastavlja u ovoj knjizi. Ponovo se priča prati iz perspektive Holdena, a tu su i novi likovi: Bik, Melba i Ana iz čije perspektive se prati priča.

Venera je mrtva. Prošlo je dosta vremena od kako je stanica Eros pala kroz njene oblake. Svo to vrijeme su sve ljudske oči bile okrenute prema toj planeti, nastojeći da vide šta tuđunski protomolekul tu radi. Protomolekul je bio napravljen sa ciljem da preuzme jednostavna živa bića na Zemlji, prije više milijardi godina, a umjesto toga je završio na Veneri. Međutim, protomolekul je završio sa Venerom i lansirao samosklopivi prsten u Uranovu orbitu. Tako se oko Urana formirala ogromna kapija koja vodi u tamu lišenu zvijezda. Zbog svog izgleda to mjesto je nazvano Prsten. Na takvom mjestu, koje je nepozanica svima, se odvija radnja ovog romana.

Kako bi se utvrdilo šta i gdje vodi ta kapija predstavnici Zemlje, Marsa i Pojasa asteroida tu šalju ogromnu flotu naučnih i vojnih brodova. Naravno u sve to će biti umiješan i Holden zajedno sa svojom posadom i to protivno svojoj volji. U isto vrijeme neko kuje plan koji bi mogao da dovede od Holdenovog uništenja. I dok svi prisutni pokušavaju da ustanove da li je ova kapija prilika ili prijetnja, najveća opasnost je ona koju će oni donijeti sa sobom.
U ovoj knjizi se ponovo pojavljuje Miler, ali kao neka vrsta halucinacije. Samo Holden može da ga vidi i to u situacijama kada je sam. Miler traži od Holdena da istraži stanicu koja se nalazi u samom centru spore zone u Prstenu. Tako saznaju fascinantnu priču koja se iza svega krije.

Drugi likovi iz čije perspektive pratimo priču su Bik, Ana i Melba. Bik je pred Prsten poslat od strane Freda Džonsona da predstavlja stanovnike pojasa u ovom historijskom trenutku. Ana je sveštenica i doktorka koja je pristala da leti do Prstena u okviru grupe savjetnika generalnog sekretara UN-a. I na kraju tu je i Melba, djevojka koja iz nekog razloga mrzi Holdena i spremna je da učini sve kako bi ga uništila.

,,Roman koji vam ubrzava puls i nagoni vas da okrećete stranicu za stranicom... Savršeno su balansirane dionice sa razvojem likova i akcijom. Poklonicima seriala ovaj dio će se možda i najviše dopasti. Politika, filozofski ideali i humor pomješani su u priči koja će vas preneraziti i iznenaditi.'' Publishers Weekly

Sljedeća knjiga u serijalu Prostranstva je Sibola u plamenu.