Oslobađanje i Poljubac smrti (BCB #5)

Naziv knjiga: Oslobađanje i Poljubac smrti
Originalni naziv: Lover unbound
Broj stranica: 245 i 228

Prethodne knjige u serijalu Bratstvo crnog bodeža su: Noćni lov i Kraljica tame, Zvijer u njemu i Vječna kletva, Rob strasti i Krvava žrtva, Lovac na duše i Srce vampira. Radnja se nastavlja na prethodne knjige

Bratstvo crnog bodeža je serijal fantastike o vampirima kojeg je napisala autorica J. R. Ward. Bratstvo crnog bodeža je skupina izuzetno uvježbanih vampirskih ratnika koji štite svoju vrstu od Degradacijskog društva. Zahvaljujući selektivnom rasplodu unutar vampirske vrste, braća su odbarena izuzetnom tjelesnom i mentalnom snagom, te sposobnošću brzog zacjeljivanja. Uglavnom nisu prava braća, a u bratstvo se iniciraju na temelju nominacije postojećih članova. Po prirodi su agresivni, samostalni i tajnoviti, pa žive odvojeno od civila i rijetko kontaktiraju sa članovima drugih klasa, osim kada se moraju hraniti. U svijetu vampira o njima se pričaju legende te se prema njima gaji duboko poštovanje. Moguće ih je ubiti samo nanošenjem vrlo teške povrede, npr. izravnim pucnjem ili ubodom u srce itd. Na početku 21. stoljeća Bratstvo čine šestorica braće: Wrath (Gnjev), Tohrment (Muka), Vishous (Opačina), Rhage (Bijes), Phury (Jarost) i Zsadist (Mučitelj).
Lover unbound je peta knjiga u serijalu Bratstvo crnog bodeža koja je prevedena u dva dijela: 1. Oslobađanje i 2. Poljubac smrti. Objavljena je 2007. godine. Ukoliko se odlučite na čitanje ove knjige, vodite računa da je poželjno pročitati obje knjige kako bi ste imali ,,kompletnu'' priču. Lover unbound se nastavlja na prethodne, ali vam nije potrebno neko predznanje da bi ste se upustili u čitanje ove knjige. Ovo je priča o jednom od braće, vampiru poznatom pod imenom Vishous, i djevojci Jane Withcomb, doktorici i pripadnici ljudske vrste. Knjiga se u najvećem dijelu prati iz njihove perspektive, a takođe kao POV likovi se pojavljuju i John Matthew, Phury, Odabranica Cormia, te još neki likovi. Radnja ove knjige se odvija u gradu Caldvelu, kao i u prethodnim knjigama.

S obzirom da je ovo priča o Vishousu i Jane, hajde da kažemo nešto o njima. ,,Vishous, visok metar i devedeset, te sin velikog ratnika poznatog jedino pod imenom Krvnik, V. je bio impresivan mužjak. Zbog ledeno bijelih šarenica obrubljenih plavom bojom, uglatog lukavog lica i crne kose, moglo ga se smatrati lijepim. Ali zbog kozje bradice i upozoravajućih tetovaža na sljepoočnici izgledao je zao.'' Posjeduje kletvu na jednoj ruci sa kojom može da uradi razne stvari, te može vidjeti budućnost (samo neke dijelove budućnosti u vidu vizija)...
Jane Whitcomb je doktorica (hirurg). Ona je šef na odjelu Trauma u bolnici, voli da izučava gene i ne voli da joj se naređuje šta da radi što je i razlog zbog kojeg hoće da ode u drugi grad gdje postoje veće šanse da će postati šef bolnice. Njeni roditelji nisu živi, a sestra joj je umrla kada je imala 13 godina.
O čemu se radi u knjizi Lover unbound? Nakon borbe s degradima, smrtno ozlijeđeni Vishous spletom okolnosti završi u bolnici gdje njegova neobična anatomija izazove uzbunu. Vishous otkrije da u njegovoj ljudskoj liječnici, Jane Whitcomb, ima nešto što budi sve njegove zaštitničke instinkte te je otima i odvodi u tajno gnijezdo Bratstva. No za Jane, hladnu znanstvenicu, on je samo nakaza i eksperiment. I Jane i Vishous nose duboke rane iz prošlosti, a njihov će se odnos razvijati kroz žestoke sukobe i ugroziti samu budućnost vampirske vrste...

Vishousova sudbina zahtijeva da se odrekne Jane. Mora joj izbrisati pamćenje i vratiti je u njezin svijet i bolničku svakodnevicu. No njihova je veza ostavila duboke tragove u Janeinoj psihi i ona se osjeća kao da gubi razum. U međuvremenu, degradi nastavljaju s napadima i počinju sve jače ugrožavati opstanak vampirske vrste. Braća se moraju posvetiti svojoj obrani, a Vishousova ih žestoka žudnja za Jane sve dovodi u opasnost...
Degradi se u ovoj knjizi gotovo i ne pojavljuju, čak se ne pojavljuje ni jedan degrad kao POV lik, što nije bio slučaj sa prošlim knjigama. U svakom slučaju se prijemti da su postali mnogo učinkovitiji i opasniji za razliku od prošlih knjiga. Malo su se bolje organizovali i pregrupisali. Po uzoru na prošle knjige John Matthew (POV) dobija značajan dio priče i u ovoj knjizi. Nastavlja se njegova obuka, i njegova priča dobija mnogo više na značaju. Pored njega i Phury dobija jedan dio priče, rekao bi kao uvod u sljedeću knjigu koja bi trebala biti njemu posvećena.

U ovoj knjizi autorica nam na najbolji način predstavlja vampirsku vrstu, te nam kroz knjigu daje uvid u mitologiju i historiju vampirske vrste. Čuvardijeva se pojavljuje mnogo više u ovoj knjizi; na jedan ,,šokantan'' način ona je povezana sa Vishousom. Predstavljene su i Odabranice, čistokrvne vampirice čija je namjena ili obaveza produženje vrste, koje žive na ,,Onoj strani'' u svetom hramu prošlosti, sadašnjosti i budućnosti vampirske rase. Autorica nam daje sasvim dovoljno informacija da nam zadrži pažnju i da nas zainteresuje za dalje čitanje. Pored svega toga Ward nam ponovo pruža još jednu izvrsnu paranormalnu romansu.

,, Privatna Osnovna škola Greentwich
Greentvich, Connecticut
Prije 20 godina

»Jane, samo je uzmi.«
Jane Whitcomb zgrabila je ruksak.
»Svejedno dolaziš, jel' da?«
»Rekla sam ti još ujutro. Da.«
»O. K.«
Jane je gledala prijateljicu kako odmiče niz pločnik dok nije začula trubu. Poravnavši jaknu, ispravila je leđa i okrenula se prema Mercedesu. Njezina je majka namrštenih obrva zurila u nju kroz vjetrobran auta.
Jane je požurila preko ulice, noseći ruksak čiji je neobičan teret radio previše buke, barem što se nje ticalo. Uskočila je na zadnje sjedalo i položila ruksak do svojih nogu. Auto je krenuo prije nego je uspjela zatvoriti vrata.
»Večeras ti dolazi otac.«
»Molim?« Jane gurne naočale više na nos. »Kada?«
»Večeras. Stoga se bojim da ...«