Razdvojene duše (BCB #10)

Naziv knjige: Razdvojene duše
Originalni naziv: Lover reborn
Broj stranica: 590

Prethodne knjige u serijalu Bratstvo crnog bodeža su: Noćni lov i Kraljica tame, Zvijer u njemu i Vječna kletva, Rob strasti i Krvava žrtva, Lovac na duše i Srce vampira, Oslobođenje i Poljubac smrti, Krvna veza i Bezdan žudnje, Kralj srca, Nijemi osvetnik, Opojna krv. Radnja se nastavlja na prethodne knjige, ali se ova knjiga može čitati samostalno. Recenzije za prethodne knjige možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/paranormal

Bratstvo crnog bodeža je serijal fantastike o vampirima kojeg je napisala autorica J. R. Ward. Bratstvo crnog bodeža je skupina izuzetno uvježbanih vampirskih ratnika koji štite svoju vrstu od Degradacijskog društva. Zahvaljujući selektivnom rasplodu unutar vampirske vrste, braća su odbarena izuzetnom tjelesnom i mentalnom snagom, te sposobnošću brzog zacjeljivanja. Uglavnom nisu prava braća, a u bratstvo se iniciraju na temelju nominacije postojećih članova. Po prirodi su agresivni, samostalni i tajnoviti, pa žive odvojeno od civila i rijetko kontaktiraju sa članovima drugih klasa, osim kada se moraju hraniti. U svijetu vampira o njima se pričaju legende te se prema njima gaji duboko poštovanje. Moguće ih je ubiti samo nanošenjem vrlo teške povrede, npr. izravnim pucnjem ili ubodom u srce itd. Na početku 21. stoljeća Bratstvo čine sedmorica braće: Wrath (Gnjev), Tohrment (Muka), Vishous (Opačina), Rhage (Bijes), Phury (Jarost), Zsadist (Mučitelj) i Butch (Destroyer – Uništitelj). Pored njih sedmorice tu su još i John Matthew (Tehrror), Qhuin i Blaylock.

Razdvojene duše je deseta knjiga u serijalu Bratstvo crnog bodeža koja je 2012. godine objavljena pod nazivom Lover reborn. Ovo je knjiga koja je posvećena bratu Tormentu. Kroz prethodne knjige smo imali priliku površno da se upoznamo sa njim i sa događajem koji ga je gotovo uništio. U ovoj knjizi se prati nekoliko likova na koje se može u datom trenutku odnositi ovaj naslov: Razdvojene duše. Knjiga je pisana u trećem licu i prati se iz perspektive nekoliko likova: Tohrment, No'One, John Matthew, Xhex, Qhuin, Xcor, Lassiter...
O čemu se radi u knjizi? Od smrti njegove šelan, Tohrment je postao samo sjena vampira kakav je nekada bio. Slomljena srca i bez volje za životom, na nagovor palog anđela vraća se u Bratstvo nepripremljen na novu patnju. Njegova voljena Wellesandra i njihovo mlado progone ga u snovima - zatočeni u hladnom i sumornom polusvijetu - pa se Tohr obraća anđelu Lassiteru za pomoć. Jedini način da njegova voljena ode u Sjenosvijet jest da Tohr zavoli drugu. I dok se rat s degradima razbuktava, a novi klan opasnih vampira stremi prema Wrathovu prijestolju, Tohr vodi vlastitu borbu između neprežaljene prošlosti i nove, strastvene budućnosti. Može li njegovo srce pustiti one koje voli da odu u miru?

Prethodni pasus savim dovoljno objašnjava glavnog lika ove knjige, Tohrmenta. Može li on zavoljeti drugu? Ta druga je No'One, djevojka iz njegove prošlosti čija je sudbina znatno povezana sa Thormentom. Radi se o veoma neprijatnoj prošlosti. Ona je Xhexina majka i pala aristokratkinja, koja iza sebe ima veliku traumu. Veliku ulogu u cijeloj priči će imati i pali anđeo Lassiter koji se pojavljuje u priči sa tačno određenim zadatkom. Hoće li ga moći ispuniti?

Što se tiče degradacijskog društva, o njima se ništa konkretno ne zna osim da se pojavljuju u mnogo većem broju nego što je to bio slučaj prije. U velikoj mjeri ih mijenja grupa odmetnutih vampira koje predvodi zloglasni Xcor i koja ima namjeru da svrgne kralja Wratha, te zauzme njegov prijesto. Xcor je veoma kompeksan lik na mnogo načina. Trenutno ćete ga više mrziti nego što ćete saosjećati sa njim.

I da zaključim, sviđa mi se kraj ove knjige, ali način na koji smo stigli do kraja mi se nije baš svidio. Radnja se odvija previše sporo, sa puno preskakanja i ponavljanja. Ima tu dosta erotičnih scena, možda čak i previše. Ima tu i akcije i izvesne napredvidljivosti. Kad se sve uzme u obzir ne bi je svrstao među bolje iz ovog serijala. Još uvijek je tu prisutno nešto što mi je održavalo pažnju.

,, ,,Gad bježi prema mostu! Eh, sad je moj!''
Tohrment je na trenutak pričekao da se oglasi zvižduk odobrenja. Začuvši ga, zaletio se za degradom, preskačući lokve teškim čizmama, nogu uskiptjelih poput klipova motora i čvrsto stisnutih šaka. Proletio je pokraj kontejnera i parkiranih olupina, štakora koji su milili uokolo te beskućnika, preskočio prepreku i odbacio se preko motocikla.
U tri sata poslije ponoći u centru Caldwella, državi New York, bilo je taman dovoljno zavojitih prostora da stvari ne budu dosadne. Nažalost, onaj krpelj od koljača pred njim krenuo je u smjeru kojim Tohr nikako nije želio ići.
Kada su potrčali prema ulaznoj rampi mosta koji je vodio prema zapadu, Tohr je želio ubiti tu budalu. Čak i u ovako kasnim satima, za razliku od privatnih blokova u labirintu uličica oko klubova, na mostu preko Hudsona uvijek je bilo prometa. Dobro, viseći most Herberta G. Falchecka neće biti zakrčen automobilima, ali sigurno će ih biti nekoliko – i sam Bog zna da u današnje vrijeme svaki ljudski stvor za upravljačem ima prokleti iPhone u džepu... ''

,,Život treba živjeti u neznanju – tako ne uzimaš stvari zdravo za gotovo.''

,,Ali u tome i jest bila ljepota neizgovorenih misli. Nitko nije trebao znati tvoje slabosti.''

,,Ona nije bila savršena, ali bila mi je i više nego dovoljna da budem zadovoljan.''

,,Ne marim za tvoj izgled. Ti dišeš i tvoje srce kuca – to je jedino što mi je važno.''

,,Vjeruj mi, sam zvuk tvog glasa je poput raja... možeš me njime probuditi kad god želiš.''

,,Život je bio kratak, bez obzira koliko ti dana bilo darovano. I ljudi su bili dragocijeni, svaki pojedinačno, bez obzira koliko ih je bilo dijelom tvog života. I ljubav... za ljubav je vrijedilo umrijeti. I živjeti, također.''

Sljedeća knjiga u serijalu Bratstvo crnog bodeža je Gospodari sudbine.