Gospodari sudbine (BCB #11)

Naziv knjige: Gospodari sudbine
Originalni naziv: Lover at last
Broj stranica: 496

Prethodne knjige u serijalu Bratstvo crnog bodeža su: Noćni lov i Kraljica tame, Zvijer u njemu i Vječna kletva, Rob strasti i Krvava žrtva, Lovac na duše i Srce vampira, Oslobođenje i Poljubac smrti, Krvna veza i Bezdan žudnje, Kralj srca, Nijemi osvetnik, Opojna krv, Razdvojene duše. Radnja se nastavlja na prethodne knjige, ali se ova knjiga može čitati samostalno. Recenzije za prethodne knjige možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/paranormal

Bratstvo crnog bodeža je serijal fantastike o vampirima kojeg je napisala autorica J. R. Ward. Bratstvo crnog bodeža je skupina izuzetno uvježbanih vampirskih ratnika koji štite svoju vrstu od Degradacijskog društva. Zahvaljujući selektivnom rasplodu unutar vampirske vrste, braća su odbarena izuzetnom tjelesnom i mentalnom snagom, te sposobnošću brzog zacjeljivanja. Uglavnom nisu prava braća, a u bratstvo se iniciraju na temelju nominacije postojećih članova. Po prirodi su agresivni, samostalni i tajnoviti, pa žive odvojeno od civila i rijetko kontaktiraju sa članovima drugih klasa, osim kada se moraju hraniti. U svijetu vampira o njima se pričaju legende te se prema njima gaji duboko poštovanje. Moguće ih je ubiti samo nanošenjem vrlo teške povrede, npr. izravnim pucnjem ili ubodom u srce itd. Na početku 21. stoljeća Bratstvo čine sedmorica braće: Wrath (Gnjev), Tohrment (Muka), Vishous (Opačina), Rhage (Bijes), Phury (Jarost), Zsadist (Mučitelj) i Butch (Destroyer – Uništitelj). Pored njih sedmorice tu su još i John Matthew (Tehrror), Qhuin i Blaylock.

Lover at last je jedanaesta knjiga u serijalu Bratstvo crnog bodeža koja je objavljena 2013. godine. Prevedena je pod nazivom Gospodari sudbine. Priča se nastavlja na prethodne knjige iz ovog serijala, a u centru pažnje sada se nalaze Qhuin (POV) i Blaylock (POV). Pored njih dvojice kao POV likovi pojavljuju se: Layla, Trez Latimer, Xcor, Assail, te još nekoliko likova. U suštini pored glavne priče prati se i nekoliko sporednih.
Qhuinn, ničiji sin, navikao se brinuti za sebe. Vlastita ga se krvna loza odrekla, plemstvo izbjegavalo i to samo zbog toga što ima oči različite boje (jedno je zeleno, a drugo plavo), što se naravno nije sviđalo njegovoj aristokratskoj porodici, te su ga zbog toga smatrali izrodom. Ali on je postao jedan od najsurovijih boraca u ratu protiv Degradacijskog društva i napokon je pronašao identitet. Ipak, život mu je nepotpun. Čak i kad mu se prilika za zasnivanjem obitelji nalazi nadohvat ruke, osjeća se prazno, jer srce je dao nekome drugom…

Nakon godina neuzvraćene ljubavi, Blay kreće dalje i osjećaje za Qhuinna prepušta prošlosti. Uostalom, krajnje je vrijeme za to: mužjak je u Odabranici Layli pronašao savršen par i njih dvoje će uskoro dobiti mlado. Ali njegove su nade ionako bile uzaludne, a srce već mnogo puta slomljeno. Čini se da dvojicu vampirskih vojnika sudbina odvodi različitim putovima, no dok bitka za prijestolje rase postaje sve žešća, a novi igrači na caldwellskoj sceni postaju smrtna opasnost za Bratstvo, Qhuinn konačno doznaje pravo značenje hrabrosti i dva srca kojima je suđeno biti zajedno napokon postaju jedno.

Sporedne priče... Xcor nastavlja svoju bitku vezanu za preuzimanje kraljevog prijestolja. Nakon onoga što je uradio u prošloj knjizi on i njegova Družina izroda su na smrtnoj listi od strane Bratstva crnog bodeža. Nije se nešto pretjerano desilo po pitanju ove priče u ovoj knjizi, ali smo vidjeli drugu stranu Xcora u kojoj on konstantno preispituje svoje osjećaje za odabranicu Laylu koja se nalazi na suprotnoj strani rata kojeg on vodi protiv kralja. Xcor je veoma kompleksan lik... koliko god da je zao, postoji izvjesna doza časti u njemu. Na čitaocu je da procijeni da li je on dobar ili zao. Sa druge strane, Layla ima izvjesne osjećaje prema njemu, ali trenutno ima drugih ''briga''.

Assail je u ovoj knjizi dobio malo više prostora. On je također vampir, ali koji sebe naziva biznismenom, te ne želi da bira stranu između Bratstva i Družine izroda. Ne želi ništa da ima ni sa pripadnicima glimere. On je preuzeo posao kojim se prije bavio Rhevenge. On u ovoj knjizi upoznaje misterioznu djevojku Solu, za koju koristi nadimak kradljivica, te razvija izvjesne osjećaje prema njoj. Iako ona nije vampir i ona osjeća nešto prema njemu.

Dok to sve traje Degradacijsko društvo postaje sve opasnije. Također u ovoj knjizi saznajemo nešto i o sjenama i njihovoj historiji. Trez se nalazi u neprijatnoj situaciji, ali autorica nam daje samo neke naznake njegove priče.

Gospodari sudbine je odlična knjiga koja je lijepo napisana i lako se čita. U knjizi ima puno POV likova, a samim tim i nekoliko sporednih priča koje će biti značajne tek u narednim knjigama. To na neki način usporava glavnu priču. J. R. Ward piše romantične i emotivne priče, a to je slučaj i sa ovom knjigom. Likovi su odlični i jedinstveni, a porodica Bratstva crnog bodeža se sve više proširuje... Preporuke!

,, Qhuinn, sin Lohstrongov, uđe u kuću svoje obitelji kroz velika prednja vrata. Kad je prešao preko praga, u nosnice mu se uvuče miris samog prostora. Limunsko laštilo. Svijeće od pčelinjeg voska. Svježe cvijeće koje je sluganka svakodnevno donosila iz vrta. Parfem — majčin. Kolonjska voda — očeva i bratova. Žvaka od cimeta — sestrina.

Da je tvrtka Glade ikad napravila sličan osvježivač zraka, ime bi mu bilo nešto kao »Livada starih bogataša« ili »Izlazak sunca nad debelim bankovnim računom«.

Ili možda uvijek popularno »Jednostavno smo bolji od svih drugih«.

Iz blagovaonice su dopirali udaljeni glasovi sa samoglasnicima okruglim poput brilijanata i otegnutim suglasnicima, glatkim i dugim poput satenske vrpce.

»O Lillie, ovo je čarobno, hvala ti«, reče majka kućnoj pomoćnici.

»No, previše mi je. Nemoj ni Solange davati sve to, počinje se debljati.«

E da, majčina je trajna dijeta nametnuta i sljedećoj generaciji: glimera ženke trebale su biti gotovo nevidljive kad se okrenu postrance, a ključne im kosti počinju stršiti, obrazi biti upali i koščate nadlaktice izigravati nekakve sjebane epolete.

Kao da će te to što nalikuješ vješalici učiniti boljom osobom... ''

,,Ignorisanjem problema nećeš ga riješiti.''

,,Kao što je vatri da bi gorjela trebao kisik, tako su i osjećaji trebali pogonsko gorivo.''

,,Sudbina je imala načina da te pouči onome što si trebao znati, čak i ako nisi bio svjestan da ti je ta lekcija potrebna sve dok ti nije održana.''

,,Možeš ih voljeti li mrziti, ali obitelj po krvi ili srcu je poput kisika. Nužna za život.''

,,Sigurno je premlad da bude tako star, ali u životu se iskustvo ne mjeri kao na kalendaru.''

,,Ima nešto u ljudima s kojima odrastaš, koje si viđao dok si bio dijete, u ljudima koje poznaješ otkad znaš za sebe. Čak i kad je prošlost kaotična i bolna, s godinama ti je jednostavno drago što ti kurvini sinovi još uvijek hodaju po zemlji.''

Sljedeća knjiga u serijalu Bratstvo crnog bodeža je Kralj.