Sjene (BCB #13)

Naziv knjige: Sjene
Originalni naziv: The shadows
Serijal:Bartstvo crnog bodeža
Broj stranica: 566

Prethodne knjige u serijalu Bratstvo crnog bodeža su: Noćni lov i Kraljica tame, Zvijer u njemu i Vječna kletva, Rob strasti i Krvava žrtva, Lovac na duše i Srce vampira, Oslobođenje i Poljubac smrti, Krvna veza i Bezdan žudnje, Kralj srca, Nijemi osvetnik, Opojna krv, Razdvojene duše, Gospodari sudbine i Kralj. Radnja se nastavlja na prethodne knjige, ali se ova knjiga može čitati samostalno. Recenzije za prethodne knjige možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/paranormal

Bratstvo crnog bodeža je serijal fantastike o vampirima kojeg je napisala autorica J. R. Ward. Bratstvo crnog bodeža je skupina izuzetno uvježbanih vampirskih ratnika koji štite svoju vrstu od Degradacijskog društva. Zahvaljujući selektivnom rasplodu unutar vampirske vrste, braća su odbarena izuzetnom tjelesnom i mentalnom snagom, te sposobnošću brzog zacjeljivanja. Uglavnom nisu prava braća, a u bratstvo se iniciraju na temelju nominacije postojećih članova. Po prirodi su agresivni, samostalni i tajnoviti, pa žive odvojeno od civila i rijetko kontaktiraju sa članovima drugih klasa, osim kada se moraju hraniti. U svijetu vampira o njima se pričaju legende te se prema njima gaji duboko poštovanje. Moguće ih je ubiti samo nanošenjem vrlo teške povrede, npr. izravnim pucnjem ili ubodom u srce itd. Na početku 21. stoljeća Bratstvo čine sedmorica braće: Wrath (Gnjev), Tohrment (Muka), Vishous (Opačina), Rhage (Bijes), Phury (Jarost), Zsadist (Mučitelj) i Butch (Destroyer – Uništitelj). Pored njih sedmorice tu su još i John Matthew (Tehrror), Qhuin i Blaylock.

Sjene je trinaesta (13) knjiga u serijalu koja je objavljena 2015. godine pod nazivom The shadows.  U ovoj priči ćemo se malo više upoznati sa drugom podvrstom vampira, odnosno sa Sjenama. Slično kao i Simpati, Sjene imaju neke sposobnosti koje vampiri nemaju i također imaju svoju teritoriju koju ne napuštaju. Naravno imaju i svoju kulturu, običaje i vjerovanja. Sa tri sjene smo se na neki način imali prilike upozanti u prošlim knjigama, a to su braća Latimer (Trez i iAm) i s'Eks. Kao i do sada pored glavne priče prati se i nekoliko sporednih koje samo usporavaju radnju, pogotovo ako niste upoznati sa prošlim knjigama.
Kratak opis ove knjige Sjene: Nakon što su ga roditelji kao dijete prodali Kraljici s’Hisba, Trez Latimer pobjegao je s Teritorija, baveći se ilegalnim aktivnostima i živeći poročnim životom u Caldwellu. Dok cijelo vrijeme pokušava pobjeći od sudbine seksualnog roba koja mu je prema vjerovanju Sjena zapisana u zvijezdama, ima bezuvjetnu podršku svog brata iAma.

iAmov jedini cilj oduvijek je bio da zaštititi brata. Tek nakon što Odabranica Selena uđe u Trezov život, mužjak će napraviti potpuni zaokret… Nažalost, prekasno. Obećanje da će se združiti s Kraljičinom kćerkom uskoro će morati ispuniti, a on nema kamo pobjeći. Zarobljen između srca i sudbine, Trez mora odlučiti hoće li dovesti u opasnost sebe i Bratstvo Crnog Bodeža – ili zauvijek izgubiti ženku u koju je ludo zaljubljen. No nezamisliva tragedija sve će promijeniti. Zureći u bezdan emocija, Trez mora pronaći razlog da nastavi dalje ili će zauvijek izgubiti sebe i svoju dušu. Za to se vrijeme iAm, u ime bratske ljubavi, suočava s konačnom žrtvom… Dakle, ovo je priča o Trezu i Seleni.

Pored Sjena značajnu pažnju u ovoj knjizi dobija i Rhage koji se kao POV lik nije pojavljivao još od druge knjige. Na neki način postoji sličnost njegove priče sa Trezovom, a to je primjetno kroz njegov unutrašnji monolog u kojem se on preispituje zašto se njemu desilo čudo, a u posljednje vrijeme čuda se više ne dešavaju. Pored njega tu se još pojavljuju Asail, Xcor i Layla, Abalon i njegova kćerka Paradise. Što se tiče Degrada, ništa posebno nismo dobili od njih... samo par scena i to je to.

Ako niste čitali prethodne knjige nemojte počinjati sa ovom. U suprotnom preporuke!

,, Otisci stopala koje je ostavio na bijelom mramoru bili su crveni. Crveni poput burmanskog rubina. Crveni poput srca ognja. Crveni poput gnjeva u njegovoj nutrini
.
Krv je bila TrezLathova, premda on nije osjećao nikakav bol.

Ubojito oružje koje je netom upotrijebio, prvoklasan srebrni kuhinjski nož dugačak otprilike koliko i njegov dlan i uzak kao kažiprst, još mu je bio u ruci. S njega je kapala krv, ali ona nije bila uzrok mrlje koju je ostavio za sobom. Bio je ozlijeđen u borbi. Kuk. Bedro. Možda i rame, nije bio siguran.

Hodnik je bio dug najmanje kilometar i visok do neba, a on nije znao što ga čeka na njegovu kraju. Vrata, nadao se. Moraju postojati nekakva vrata – tim se putem izlazilo iz palače, stoga je morao postojati... Izlaz. A kad stigne do njega? Nije imao pojma kako će se izvući. Doduše, jednako tako nije imao pojma kako ubiti drugog mužjaka pa ipak je to učinio svega nekoliko minuta prije.

Osim toga, nije razradio nikakav plan za ono što se nalazilo s vanjske strane palače ili za prelazak potpornih bedema Teritorija. Nije imao pojma kamo ići, što učiniti. Sve što je znao bilo je to da više ne može ostati u onoj ćeliji. Bila je prilično luksuzna, sa svilenim plahtama na madracu od perja i kupkom s vlastitim bazenom, kao i privatnim kuharom koji ga je hranio. Na raspolaganju je imao knjige koje su napisali majstori Sjena, niz stručnjaka koji se brinuo za njega, od iscjelitelja do onih koji su ga kupali ili vodili tjelovježbu. A što se odjeće tiče? Odijelo koje je maločas uništio bilo je ukrašeno draguljima iz riznice, dijamantima, smaragdima i safirima nanizanim niz ruho... ''

,,Sjećanja su naročito draga onda kad od vaših voljenih nemate ništa drugo.''

,,Samo biti s njom. Ne raditi ništa naročito. Usred lunaparka. Nemjerljiv blagoslov.''

,,Dragocijenost je išla ruku pod ruku s poštovanjem.''